نکات حین خرید دستگاه بنر قسمت اول

نکات حین خرید دستگاه بنر قسمت اول

عملکرد دستگاه بنر بستگی به تجربه های اپراتور مد نظر دارد تا بتواند از این دستگاه بهترین و بالاترین بهره و کارکرد را از دستگاه به دست آورد. به همین علت نداشتن تجربه ی کافی در این زمینه میتواند خیلی زود به شکست منجر شده و مشکلات زیادی را به وجود بیاورد .بر همین اساس به افرادی که  دستگاه چاپ بنر را خریداری می نمایند توصیه می شود تا از فرد با تجربه برای اپراتوری دستگاه بنر استفاده کند. ما در اینجا به نکاتی برای کا با این دستگاه اشاره می کنیم.
از مهمترین نکاتی که در استفاده از دستگاه بنر باید به آن توجه زیادی بشود، این است که این دستگاه نیاز به مراقبت و نگه داری دارد. در واقع اپراتوری که از این دستگاه استفاده می کند باید توجه کند که استفاده از دستگاه بنر کار پیچیده ای نیست اما مراقبت از آن کار ساده ای نمی باشد. متاسفانه بیشتر افراد مراقبت از دستگاه بنر غافل هستند. مراقبت از دستگاه بنر اولین شرط برای هر اپراتور می باشد.

دقت در استفاده از دستگاه بنر نه تنها منجر به بالا رفتن عمر دستگاه می شود، مشکلی در کیفیت چاپ دستگاه بنر نیز ایجاد نمی کند. البته این مراقبت جنبه های مختلفی دارد و باید به تمامی این جنبه ها دقت و توجه شود. یکی از مهمترین این جنبه ها این است که اپراتور باید حواسش به کپ کردن دستگاه باشد. همانطور که می دانید گران قیمت ترین قطعه و مهمترین قطعه در دستگاه چاپ، هد دستگاه بنر است. مراقبت از هد دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که از هد به درستی مراقبت نشود مشکلات فراوانی برای دستگاه به وجود می آورد. ایجاد اشکال در هد علاوه بر اینکه ممکن است عمر آن را کاهش داده و هزینه های بسیار زیادی نیز را به مجموعه تحمیل کند، کیفیت چاپ را نیز به شدت پایین می آورد و همین موضوع خود به نوعی مشکلات عدیده ای را به چاپخانه متحمل می شود.
یکی از مواردی که در مراقبت از هد دستگاه بنر باید مورد توجه قرار گیرد، کپ کردن صحیح هد است. کپ کردن در واقع یکی از آخرین اقداماتی است که اپراتور باید انجام دهد و به همین علت در برخی موارد عجله باعث می شود تا کپ دستگاه بنر به خوبی انجام نشود. البته در دستگاه هایی مثل دستگاه اکوسالونت که کپ اتوماتیک دارد، کار ساده تر و مطمئن تر است. البته به نظر می رسد نسل جدید انواع دستگاه بنر از این سیستم بهره ببرد تا مشکلات این چنینی را کمتر نماید.
یکی از موارد دیگری که باید مورد توجه افراد قرار گیرد این است که پرج کردن دستگاه مرتب و به موقع انجام شود. پرج کردن دستگاه شاید کاری ساده و پیش پا افتاده به حساب بیاید ولی باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلاتی برای هد دستگاه ایجاد نشود. همانطور که مشخص است یکی از مهمترین موارد در مراقبت از دستگاه بنر، مراقبت از هد دستگاه است که هرچه بهتر به آن رسیدگی شود کارایی بیشتر و بهتری خواهد داشت.
تمیز نگه داشتن دستگاه نیز از جمله مواردی است که باید اپراتور دستگاه به آن توجه داشته باشد.اگر دستگاه بنر با رنگ های مختلفی که بر روی بدنه ریخته می شود کثیف شود خیلی زود به یک دستگاه بد ریخت بدل می شود که گویی سال ها از عمر آن می گذرد. این در آینده و در زمانی که قصد فروش این دستگاه را داشته باشید نیز تاثیرات منفی زیاید بر روی خریدار می گذارد. سعی کنید به اپراتور توصیه کنید که روزانه دستگاه را از رنگ و جوهر و سالونت پاک کند.۰۰:۳۵
یکی از نکات دیگری که در مراقبت از دستگاه بنر نقش ایفا می کند این است که محیط چاپخانه عاری از هرگونه گرد و خاک و کثیفی باشد. گرد و خاک دشمن هد دستگاه است و به همین علت می تواند مشکلاتی مثل نازل گرفتگی را افزایش دهد. تمیزکاری روزانه یا حتی هفتگی چاپخانه می تواند کمک کند تا مشکلاتی مثل نشستن گرد و خاک بر روی دستگاه برطرف شود.
جوهر باکیفیت نقش فوق العاده ای در دستگاه بنر ایفا می کند. در صورتی که از جوهر با کیفیت استفاده کنید، حتم داشته باشید که نازل گرفتگی هد دستگاه شما کاهش پیدا می کند.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :
حتما بخوانید :   کسب درآمد از چاپ دیجیتال و با استفاده از دستگاه بنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *