دستگاه حکاکی لیزری

دستگاه حکاکی لیزر نوعی از دستگاه لیزر است. در این دستگاه لیزر با توان پایینتر استفاده می‌شود. همچنین زمان تابش پرتو لیزر کوتاه‌تر است. به همین دلیل بجای برش متریال، تنها عمق بسیار کمی را حکاکی می‌کند. البته عمق حکاکی قابل تنظیم است. دستگاه حکاکی لیزری  در سالهای اخیر بسیار مورد استفاده قرارگرفته‌است. ازین دستگاه برای حکاکی روی فلز و غیرفلز استفاده میشود. کیفیت حکاکی و دقت در رسم شکل مورد نظر آنچنان بالاست که هیچ جایگزینی برای آن نمیتوان آورد. البته همیشه هنر دست استاد ، جایگاه خود را دارد. اما برای مصارف تجاری و تولید انبوه براحتی یک دستگاه حکاکی لیزری می‌تواند نیاز شمارا برآورده کند.

دستگاه حکاکی لیزری فلزات

قدرت لیزر استفاده شده، قابلیت تنظیم دارد. به همین دلیل میتوان گستره بزرگی از فلزات را حکاکی کرد. فلزات نرم مانند آلومینیوم، نقره، مس و برنج را میتوان با توان پایینتر لیزر حکاکی کرد. فلزات سخت مانند فولاد یا آلیاژهای سخت را هم می‌توان با دقت بسیار ، قابل خواندن و سریع حکاکی کرد.با استفاده از یک تیوب لیزر مناسب می‌توان همه انواع مواد سخت و نیمه سخت را با کیفیتی عالی و بدون نقص حکاکی کرد.

نتایج مطابق با کیفیت بالا با استفاده از دستگاه حکاکی لیزر برای نیازهای مارک‌زنی تضمین می‌شود. این مارک‌ها دربرابر خوردگی ، سایش و فرسایش براحتی مقاومت می‌کند. این قابلیت مزایای زیادی برای کاربردهای تجاری و کسب‌وکار مانند تکنولوژی پزشکی و صنعت خودرو ارائه می دهند. در نظر بگیرید اطلاعات یک دستگاه پزشکی بسیار مهم براحتی با استفاده از حکاکی لیزری سریال دستگاه روی بدنه آن، قابل شناسایی است.

انواع فلز مناسب حکاکی لیزری

انواع فلز برای مارک‌زنی وحکاکی لیزری که مناسب دستگاه لیزر هستند. این فلزات علاوه بر مارک‌زنی راحت‌تر، مقاومت بیشتری در برابر ازبین رفتن مارک لیزری دارند.

  • فولاد ضد زنگ
  • فلزات سخت
  • فولادهای آلیاژی
  • آلومینیوم
  • آلومینیوم آنودایز شده
  • تیتانیم
  • آلیاژهای تیتانیوم
  • برنج
  • مس
  • فلزات گرانبها مانند طلا و پلاتین و نقره
  • فلزات پوشش داده شده

کانال تلگرام

کابرد دستگاه حکاکی لیزری

از حکاکی لیزری فلزات برای حکاکی محصولات با ویژگی‌های ردیابی و سریال کد استفاده می شود. این حکاکی‌ها قابلیت خواندن بالایی دارند و براحتی تا سالهای زیادی دوام می‌آورند. از دستگاه حکاکی لیزری در صنایع الکترونیک و مکانیکی، صنایع برق و تولید کنندگان ابزار، پردازش ورق فلز، تکنولوژی پزشکی، موارد تبلیغاتی، نقره، جواهرات و صنعت خودرو استفاده زیادی می‌شود. در ادامه به تعدادی از کاربرد های دستگاه حکاکی لیزری اشاره شده :

  • برچسب ضد جعل و تقلب برای محصولات و کالاهای ( هزینه خرید یک دستگاه حکاکی لیزری برای جاعلان کالا خیلی زیاد است)
  • برچسب های کاربردی مانند اندازه، قطر و غیره  ( جهت جلوگیری از خدشه‌‌دار شدن نوشته، از حک لیزری استفاده می‌کنند)
  • اطلاعات تولید، مانند تاریخ تولید، شماره سری، شماره سریال و غیره
  • کدهای ردیابی
  • ماتریس داده برای تضمین کیفیت
  • سفارشی کردن محصولات تبلیغاتی و اقلام فلزی با مارک‌زنی اختصاصی
  • صفحات و Dataplates

روش کار دستگاه حکاکی فلزی

حکاکی لیزری فلز یک روش بسیار دقیق و بدون نقص برای پرداخت فلزات است که بدون تماس با فلز نشان دائمی روی آن ایجاد می‌کند. برچسب‌ها مانند شماره سریال ، کدهای ماتریس داده و آرم‌ها می‌توانند به روی محصولات درج شوند.

حکاکی لیزری بر روی مواد با استفاده از فرآیند غیرتماسی که نیاز به هیچ پیش‌پردازش و یا پس‌پردازش ندارد؛ انجام می‌شود. علامت های تولید شده توسط دستگاه حکاکی لیزری به عنوان برچسب های مقاوم اسیدی-شیمیایی و مقاوم در برابر خوردگی استفاده می‌شود که به مقاومت قطعه فلزی آسیب نمی‌رساند.

 

دستگاه حکاکی لیزری چوب

ایکی از موارد پر مصرف دستگاه حک لیزری، حکاکی روی چوب است. ایجاد طرح و نقوش ظریف و پیچیده بر روی انواع سطوح چوبی حکاکی لیزری چوب است. این روش حتی امکان حکاکی لیزری متن و طرح های بسیار ریز و ظریف را با استفاده پرتوهای لیزر روی سطح چوب فراهم می‌کند. کیفیت نهایی کار چنان ایده‌آل است که حکاکی خارج شده از دستگاه نیاز به هیچ ابزارکاری ندارد و اماده است.

حکاکی روی چوب با عمق‌های متفاوت و حکاکی روی mdf از جمله اقداماتی است که معمولی‌ترین دستگاه حکاکی لیزری برای شما انجام می‌دهد.حکاکی MDF تا قطر ۳ میلیمتر را میتوان انجام داد. ولی حکاکی چوب‌های طبیعی جهت معرق‌کاری بستگی به جنس آنها متغیر است. دقت کنید که عمق‌های بیشتر برای حکاکی نیاز به CNC دارد و لیزر قادر به انجام آن نیست.

موارد استفاده دستگاه حکاکی لیزری چوب

  • حکاکی بر روی انواع سطوح چوبی
  • حکاکی بر روی چرم و انواع پارچه
  • حکاکی رویه کمربند، کیف، کفش و … .
  • حکاکی آرم و نوشته بر روی هدایای چوبی و چرمی.
  •  حکاکی و تزئین کابینت های چوبی یا ام دی اف تزئین شده یکی دیگر از استفاده‌های این دستگاه در صنایع چوب است. با دستگاه های لیزر می توان، انواع طرح های تزئینی را بر روی اجزای کابینت حکاکی نمود. این طرح ها زیبایی کابینت های چوبی یا MDF را بسیار بیشتر می کند.
  • حکاکی قاب عکس ام دی اف یا چوب. به خاطر قابلیت حکاکی لیزر دستگاه های حکاکی لیزر، می توان با این دستگاه ها به تولید انبوه قاب های گران قیمت چوب یا ام دی اف پرداخت. علاوه بر این، با این دستگاه ها می توان انواع قاب را به سفارش مشتریان حکاکی و آماده نمود.
  • حکاکی درب چوبی تزئینی. با دستگاه های لیزری می توان طرح های مختلف یا حتی انواع عکس را بر روی چوب حکاکی نمود. با این وصف می توان قاب هایی را که در میانه درب های چوبی تعبیه می شود با طرح های زیبا حکاکی نمود.
  • حکاکی آرم سازنده مصنوعات چوبی روی محصول. تولیدکنندگان مصنوعات چوبی می توانند آرم خود را با لیزر بر روی محصولات چوبی حکاکی کنند. با این روش، آن ها می توانند نام شرکت یا کارگاه خود را به صورت زیبایی تبلیغ کنند.
  • حکاکی محصولات تزئینی چوبی. با لیزر می توان مجموعه بسیار متنوعی از کالاهای تزئیناتی یا سوغاتی را تهیه کرد.

 

  برای آشنایی بهتر با دستگاه‌های حکاکی لیزر میتوانید فایل صوتی زیر را گوش کنید.

یک ایمیل معتبر وارد کنید تا همزمان با گوش دادن آنرا برای شما ایمیل کنیم تا همیشه در دسترس‌تان باشد

پادکست صوتی

 

 

کاربرد دستگاه حکاکی لیزر

دستگاههای حکاکی لیزری کاربردهای بسیاری در صنایع قطعات خودرو، طلاسازی ، نقره ،قطعات الکترونیکی ،ابزار آلات ویراق آلات ،اتصالات ،حکاکی تندیس و لوح های یادبود،سخت افزار ،قطعات صنعتی و حکاکی روی سنگ و چوب، کلیدهای پلاستیکی ،بسته بندی مواد غذایی ،محصولات مخابراتی ،باطری و وسایل پزشکی می باشند.

دستگاههای لیزر فایبر:

لیزر فایبر لیزری ست که درآن ناحیه فعال لیزر،یک فیبر نوری است که جهت تقویت نور،بدون تبدیل آن به سیگنال الکتریکی ،از عناصر کمیابی چون اربیوم و ایتربیم استفاده می‌شود.با توجه به کیفیت بالای پرتو آن ها،لیزرهای فایبر اولین انتخاب برای کاربردهای متنوع در زمینه حکاکی ،برش لیزر و جوشکاری های دقیق می باشند.از جمله مزایای لیزرهای فایبر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نور به فیبرقابل انتقال متصل است که این ویژگی به نور اجازه می دهدتا به راحتی به یک عنصر هدف متحرک انتقال یابد.

قدرت (توان خروجی )بالا:در لیزرهای فایبر مناطق فعال تا چند کیلومتر می توانند امتداد داشته باشند و همچنین می توانند تقویت نوری بالایی داشته باشند.این لیزرها نیز می توانند توان خروجی پیوسته تا چند کیلووات را پشتیبانی نمایند.

کیفیت اپتیکی بالا:ویژگی های موجبرهای فیبر ،اعوجاج حرارتی مسیر نوری را کاهش داده ویا از بین می برذ،در نتیجه یک پرتو نوری با کیفیت بالا و پراکندگی کم تولید می شود.

قابلیت اطمینان:لیزر های فایبر درجه حرارت بالا و ثبات ارتعاشی و طول عمر طولانی دارند.پیک های بالا و پالس های نانو ثانیه ای می توانند نشانگر و حکاکی موثر داشته باشند.

به علت قدرت بالا وکیفیت مطلوب پرتو ،لبه های برش تمیز تر و سرعت های برش سریع تر خواهد بود.

 

تماس با سیمای شهر

همین الان میخواهم مشاوران سیمای شهر با من تماس بگیرند

کار با دستگاه حکاکی لیزری

اولین و مهمترین مرحله برای کار با دستگاه حکاکی لیزری ، انتخاب نوع و مدل دستگاه است. انتخاب یک دستگاه خوب و مناسب کاری که قرار است انجام دهید شاید مهمترین مرحله از کار باشد. عوامل زیادی هست که برای انتخاب یک دستگاه جکاکی لیزر خوب باید بررسی شود، از قیمت دستگاه گرفته تا اندازه آن و قابلیت‌های آن، همگی باید بررسی و چک شوند. اگر به دنبال یک کارگاه کوچک با درآمد محدود هستید، دستگاه‌های با اندازه کوچک مناسب هستند. ولی اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید و  به دستگاه قدرتمندی نیاز دارید که سالها برای شما کار کند ، توصیه ما این است که از یک دستگاه حکاکی لیزر با اندازه بزرگ‌تر و با تیوب و منبع تغذیه قوی تر استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که در کار خود تنوع بیشتری داشته باشید و قدرت مانور خود را برای مشتری‌های مختلف حفظ کنید.

با بررسی نیاز فعلی خود و نیازی که در اینده خواهید داشت میتوانید دستگاه مناسبی بخرید که از هر لحاظ جوابگوی سفارشات شما باشد اگر مشکل فضا و جا ندارید بهتر است دستگاه بزرگتری خرید کنید تا بتوانید سفارشات سایز بزرگ را هم در اینده انجام دهید.  همین نکته ساده ، یعنی انتخاب میز بزرگتر ، شاید بزودی مزیت رقابتی شما با رقبا باشد، به این صورت که یک سفارش سایز بزرگ را در منطقه یا شهر شما ، فقط دستگاه شما قادر به انجامش است. انتخاب دستگاه بزرگ‌تر با قابلیت‌های بیشتر امکان تولید انبوه را به شما می‌دهد. با این دیدگاه که ممکن است سفارشات شما چند برابر شود  لازم است شرایط پاسخگویی به مشتریان را داشته باشد و خرید یک دستگاه جدید شاید ایده خوبی نباشد. معمولاً برای شروع کار یک دستگاه حکاکی لیزر با اندازه ۱۳۰ در ۹۰ سانتیمتر مناسب است. همچنین توصیه می‌شود که یک دستگاه با حداقل ۸۰ وات داشته باشید که بتوانید انواع سفارشات را انجام دهید.

 

خدمات پس از فروش دستگاه حکاکی لیزری

دستگاه حکاکی لیزری ، دستگاهی گرانقیمت است که از تعداد زیادی قطعات و مهندسی پیچیده استفاده میکند. بحث خدمات پس از فروش و پشتیبانی دستگاه به قدری مهم است که به تجربه ما ، دستگاهی که خدمات پشتیبانی ندارد ، حتی اگر نصف قیمت بازار باشد نباید خرید کنید.

به این قضیه اینطور نگاه کنید که در اواسط انجام یک سفارش حساس و پر سود ، دستگاه شما خراب شود و مجبور شوید چندین روزی یا هفته بدنبال یک قطعه برای آن باشید. علاوه بر از دست رفتن سود سفارش ، شاید متحمل خسارت نیز بشوید.

شما پس از خرید دستگاه بسیار به گارانتی و پشتیبانی نیازمندید.دستگاه هایی که خدمات پس از فروش ندارند بزودی تبدیل به آهن پاره ای کنار کارگاه شما می‌شوند.

بحث خدمات پس از فروش آنقدر مهم است که شرکتهای معتبر ، حتی در روزهای تعطیل هم این قسمت از خدمات خود را ، همچنان ارائه می‌دهند. تامین قطعات مورد نیاز و داشتن تکنسین های حرفه‌ای و با تجربه مهمترین بخش خدمات پس از فروش است.

دقت کنید که شرکتهای معتبر ، معمولا خدمات پشتیبانی بسیاری خوبی دارند و برای اینکار هزینه میکنند، پس امر معقولی است که قیمت تمام شده دستگاه‌های این شرکتها ، نسبت به رقبای ضعیفشان ، بالاتر باشد، اما مطمئن باشید این تفاوت قیمت ، بزودی آنقدر به یاری شما میاید که به خودتان بابت این انتخاب تبریک خواهید گفت. اولین مرحله پس از خرید ، راه اندازی و آموزش کار با دستگاه حکاکی لیزر است که همان بحث خدمات پس از فروش خواهد بود.

مجموعه موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود.  همه این موارد براساس قرارداد خرید میتواند به صورت رایگان باشد.

بهتر است اپراتوری استخدام شود که بر نرم افزار کورل ، تسلط کافی داشته باشد تا بتواند بهتر از آموزشهای کارشناس نصب ، استفاده کند. اگر اپراتوری که با دستگاه حکاکی لیزر کار می کند تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد و آموزش های لازم را در این خصوص ببیند دیگر مشکلی نخواهد داشت.
اگر تجربه اپراتور دستگاه حکاکی لیزر بالا باشد هم سرعت و کارایی بالا می رود و هم متریال کمتری مصرف می شود و در اصطلاح دورریز کمتری ایجاد میشود.

موضوع دیگر که باید به آن توجه شود انتخاب شرکتی است که از آن خرید می کنید. اعتبار شرکت فروشنده از همه نظر مهم است. اطمینان از اصل بودن دستگاه ، اطمینان از تامین قطعات ، اطمینان از پاسخگویی و ارائه خدمات پشتیبانی همگی حاصل انتخاب یک شرکت مناسب است. انتخاب شرکت مناسب برای خرید، از انتخاب دستگاه مهم تر است.زمانی که شما شرکت مناسبی بیابید با خیال راحت می توانید به ادامه مراحل بعد بپردازید.

در این صورت هم می توانید از مشاوره های رایگان کارشناسان و متخصصین آن استفاده کنید.و هم می توانید روی خدمات پس از فروش آن حساب نمایید. شرکت هم باید معتبر باشد و هم دستگاه های زیادی داشته باشد.

 

فروش دستگاه حکاکی لیزر

فروش دستگاه حکاکی لیزر خود به دو بخش کلی تقسیم میشود. یکی خود فرایند فروش و دیگری اغاز خدمات پشتیبانی. این مراحل در اصل رعایت و استانداردهای وارد کردن دستگاه به کشور و همچنین رعایت کردن رویه مشتری مداری در تضمین این که قطعات و متخصصین ما توانایی ساپورت و حمایت از مشتری را داشته باشند و بتوانند در این امر موفق واقع شوند.

در شرکت سیمای شهر ، با هر فروش جدید و هر مشتری جدید ، ما رقابت تازه ای با خودمان آغاز میکنیم که در این رقابت ، ارائه سرویس بهتر و جلب بیشتر رضایت مشتری برای ما ملاک اصلی است. این موارد در سطح بالایی از مراحل مشتری مداری باید اجرا شود و توانایی خدمت رسانی در تضمین حضور تعمیر کاران شرکت و یا پاسخگویی های تلفنی برای مشتری و همچنین سیستم مشتری مداری و کارگروه پشتیبانی بسیار مهم است.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :

دیدگاه (4)

  • asdasd پاسخ

    جالب بود. واسه کاارای امنیتی هم یعنی خوبه؟

    فروردین ۴, ۱۳۹۷ در ۷:۱۸ ق.ظ
    • مدیر پاسخ

      سلام. بله بدلیل ظرافت بسیار بالا، در این مبحث هم مورد استفاده قرار میگیرند.

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۳۹ ب.ظ
  • میعاد پاسخ

    آقا میبخشید، من اگه بخوام منبت ظریف انجام بدم شما کدوم دستگاه و پیشنهاد میدید واسه ی خرید؟

    اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ در ۵:۲۳ ب.ظ
    • مدیر پاسخ

      درود بر شما. دستگاه حکاکی لیزری برای حکاکی روی فلز و غیرفلز استفاده میشود. کیفیت حکاکی و دقت در رسم شکل مورد نظر آنچنان بالاست که هیچ جایگزینی برای آن نمیتوان آورد. این دستگاه برای شما مناسب است.

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۳۸ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *