تکنولوژی چاپ با دستگاه بنر

دستگاه چاپ بنر

تکنولوژی چاپ با دستگاه بنر

شاید چاپ یک متن روی کاغذ یا یک نقش روی پارچه و مقوا، اتفاقی ساده و راحت به نظر بیاید. با این حال بد نیست بدانیم که مرور و بررسی سیر تاریخی چاپ و انواع تجهیزات وابسته به آن، به ساعت ها زمان و مجموعه مفصلی از مطالب و مقالات نیاز دارد. اتفاقات و تحولاتی که همین تکنیک ساده یعنی چاپ را تا این مرحله در دنیای کنونی رسانده است، سابقه ای چند هزار ساله دارد. امروزه ممکن است به راحتی از کنار تجهیزات پیشرفته ای مانند پرینتر های دیجیتال یا دستگاه بنر و … بگذریم. علی رغم این موضوع، توجه به این نکته ضروری است که برای شکل گیری و پیشرفت هر یک از تجهیزات، چندین قرن تحقیق و آزمون و خطاهای کوچک و بزرگ پشت سر گذاشته شده است.
به طور کلی در پس زمینه هر رویداد نوین و هر ماشین مدرن، تاریخ طولانی و پر فراز و نشیبی وجود داشته باشد. این روند چند هزار ساله، نشان می دهد که هر نوع ابداع و نوآفرینی، به راحتی قابل دستیابی نخواهد بود. دلیل این موضوع نیز، توسعه همزمان و پیشرفت طولانی مدت علوم پایه و موضوعات فنی و مهندسی هستند. به عبارت بهتر، می توان این گونه مثال زد که دستگاه بنر در قرن بیست و یکم، حاصل ترکیبی از انواع مباحث ریاضیات، فیزیک، شیمی، هنر و همچنین نکات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه هایی از جمله مکانیک، الکترونیک و طراحی صنعتی است.

 

دستگاه چاپ بنر
اما نکته ای که موجب می شود تا دستگاه چاپ دیجیتال یا دستگاه بنر با سایر ماشین آلات مشابه خود تفاوت قابل توجهی داشته باشد، موضوعات مربوط به علوم کامپیوتر و دیجیتال هستند. در واقع می توان اصلی ترین تفاوت و مهم ترین معیار تفکیک پذیری یک ماشین دیجیتال نسبت به دستگاه های مکانیکی یا الکترومکانیکی قدیمی تر را بهره گیری از فنون هوشمند سازی و کنترل کامپیوتری دانست. هوشمندی و سیستم های دیجیتالی دستگاه بنر، باعث می شود تا عملکرد این دستگاه دقیق تر و تحت نظارت خودکار حساس تری قرار گیرد. بدون برخورداری از یک سیستم کنترل کارا و قابل اتکا، خطاها و مشکلات جزئی به مرور زمان بیشتر شده و ایرادات جدی تر و عمیق تری را به ماشین وارد می کند. ایرادات مذکور، در صورتی که به فوریت و در اولین زمان ممکن برطرف نگردند، ممکن است با گذشت چند ماه، فعالیت کل ماشین را مختل کرده و معضلات بزرگتری را به وجود بیاورند. این معضلات، باعث می شود تا دستگاه چاپ، از مدار کاری خود خارج و چند روز یا چند هفته در حالت تعلیق باشد. در زمان های خواب یک ماشین، در هر کارگاه صنعتی کوچک و بزرگ، زیان و ضرر مالی قابل ملاحظه ای به کارفرما و صاحب دستگاه وارد خواهد شد. این ضرر از چند جنبه قابل بررسی است:
یکی از این جوانب برای صاحب دستگاه بنر یا ماشینی مشابه این دستگاه، سفارشاتی است که انجام آن ها به تعویق می افتد. این تعویق سفارش در ظاهر منجر به خسارت مالی و صرف پول و زمان و انرژی مضاعف برای جبران می شود. خسارت مالی تنها بخشی از مشکل ناشی از توقف ماشین است، مشکل مهم تر به دنبال آن، آبرو و اعتبار صاحب دستگاه و کارفرمای حوزه چاپ و تبلیغات در بازار کار خود است. در صورتی که اعتبار یک کارفرما در میان مشتریان و یا همکاران وی از بین برود، راهی جز تغییر مدیریت و یا تغییر زمینه کاری باقی نخواهد ماند. تعداد قابل توجهی از افرادی که نتوانستند در شغلی مشخص و ثابت از جمله حوزه چاپ و تبلیغات به خوبی ظاهر شوند، به دلیل همین کاهش اعتبار بوده است. با وجود برخورداری از ماشین آلات پیشرفته ای چون دستگاه بنر، باز هم اعتبار صاحب دستگاه مهم تر از برند و مدل و پیشرفته بودن تجهیز است.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :
حتما بخوانید :   استقبال روزافزون از دستگاه چاپ بنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *