دلایل متفاوت بودن خرید دستگاه چاپ بنر با دیگر دستگاه های صنعتی

دلایل متفاوت بودن خرید دستگاه چاپ بنر با دیگر دستگاه های صنعتی

تفاوت خرید دستگاه چاپ بنر با دیگر دستگاه های صنعتی

خرید دستگاه چاپ بنر با دیگر دستگاه های صنعتی تفاوت هایی دارد. شما برای خرید دیگر دستگاه های صنعتی یا نیمه صنعتی در درجه اول در مورد بازار تحقیق می کنید و بعد با انتخاب نوع دستگاه مورد نیاز اقدام به خرید می کنید؛ اما در خرید دستگاه چاپ بنر روند کمی متفاوت است.

شما در خرید دستگاه چاپ بنر در درجه اول باید به نوع بازار نگاه کنید. شما یک دستگاه خریداری می کنید که مشتریان آن عموما افراد همان منطقه یا نهایتا ۱۰۰ کیلومتر دورتر هستند و به همین علت بازارسنجی محلی حرف اول را می زند. بازارسنجی شما باید به گونه ای باشد که در درجه اول نیاز آن منطقه را به خرید دستگاه چاپ بنر بسنجید. ممکن است یک شهر کوچک یا یک منطقه در یک شهر بزرگ به هیچ وجه گنجایش ورود دستگاه چاپ بنر را نداشته باشد.

 

تعداد بالای دستگاه نصب شده مهمترین دلیل برای این موضوع است. در برخی از شهرها نیز تعداد چاپ ها به شدت محدود و پایین است و نمی توان بر روی آن به عنوان یک کار دائمی حساب کرد. این شهر عموما چاپ های خود را به شهرهای نزدیک اطراف می سپارند و یا از روش های سنتی مثل پارچه نویسی استفاده می کنند. اگر قرار است در چنین مکانی دستگاه چاپ بنر شروع به کار کند، باید یک دستگاه بنر ارزان قیمت کار شود تا بازگشت سرمایه برای فرد ساده تر باشد. البته راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سفارشات مختلف دیگری را از شهرهای کوچکتر و روستا ها جذب و تعداد را بالاتر برد.

این نیاز سنجی باید به صورت دقیق و بدون هیچ گونه اغراق انجام شود. در واقع نیاز سنجی امری مهم و حیاتی برای خرید دستگاه چاپ بنر است و هرچه این نیازسنجی دقیق و شفاف و صادقانه باشد در تصمیم شما تاثیر مثبت بیشتری خواهد گذاشت. در واقع نتیجه نظرسنجی به دو حالت می انجامد، یا اینکه کلا برای خرید منصرف می شوید و یا اینکه به خرید مطمئن تر شده و تنها برای نوع دستگاه و قدرتی که باید داشته باشد لازم به تصمیم گیری دارید.

حتما بخوانید :   سیر استفاده از بنر و دستگاه چاپ بنر

بعد از انجام نیازسنجی صحیح باید به فکر خرید دستگاه باشید. خرید دستگاه چاپ بنر خود مراحل مختلفی دارد. برخی گمان می کنند خرید این دستگاه تنها به موارد محدودی از تحقیقات در مورد نوع دستگاه و شرکت های ارائه دهنده دستگاه ختم می شود؛ این در حالی است که شما برای خرید دستگاه چاپ بنر نیاز به تحقیقات گسترده در مورد دستگاه، شرکت و مهمتر از همه خدمات ارائه شده توسط شرکت دارید.

توجه داشته باشید که در خرید این دستگاه مهمترین چیز خدماتی است که قرار است از شرکت ارائه دهنده دستگاه دریافت کنید. دریافت اطلاعات در این زمینه را باید خیلی جدی بگیرید چرا که ممکن است در زمانی بعد از خرید دستگاه به این موضوع نیاز بسیار زیادی داشته باشید.

دستگاه چاپ بنر و کاری که مبتنی بر این دستگاه ایجاد می شود، کاملا فصلی به حساب می آید. اگر چه در طول سال همواره چاپ برای موارد مختلف مثل مناسبت ها، بنر تسلیت برای درگذشت افراد و یا تبریک برای بازگشت از اماکن زیارتی وجود دارد، اما در زمان هایی کار بسیار فشرده است. برای مثال در سال های اخیر چاپ بنر اربعین به شدت با استقبال مواجه است. همچنین در ایام محرم چاپ بنر به شدت رشد نشان می دهد و در ایام عید نیز سفارشات چاپ با دستگاه چاپ بنر به درصد بالایی صعود می کند.

 

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :

دیدگاه (1)

  • محمدی _کاشان پاسخ

    با این حساب به نظر شما خرید یک دستگاه دست دوم چاپ بنر مقرون به صرفه هست یا خیر؟

    شهریور ۱۰, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *