از زینک چوبی تا چاپ دیجیتال با دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر

از زینک چوبی تا چاپ دیجیتال با دستگاه چاپ بنر

بدون شک زمانی که از دستگاه چاپ بنر و دستگاه های مشابه آن استفاده می کنیم، پیشینه ای بسیار طولانی و مهم نیز در پس این موضوع خود را پنهان کرده است. در حقیقت تمام ماشین آلات و تجهیزات دنیای مدرن، حاوی تاریخ مشخص و پرباری از انواع تغییر و تحولات، چالش ها، آزمون ها و خطا ها می باشد. به منظور رساندن این تغییرات و تجربه ها به جایی که امروز آن رادنیای فن آوری و ماشین هایی همچون سی ان سی یا دستگاه چاپ بنر می نامیم، هزاران نفر مهندس، تکنیسین و کارگر، زمان، انرژی و ایده های خود را صرف کرده اند. متاسفانه در موارد بسیاری نیز تعداد قابل توجهی از این افراد، سلامتی و جان خود را در این مسیر از دست داده اند. به همین علت، پیچیدگی و شگفت های مکانیزم تجهیزات قرن حاضر، مختص دنیای مهندسی و رشته های تخصصی همین قرن نمی باشد.
سیر ابداعات و پیشرفت صنعت چاپ، خود به تنهایی موضوعی جذاب محسوب می گردد. این سیر از زمان آشوریان تا چینی ها و کره ای ها و سپس از دوران زینک چوبی تا عصری که گوتنبرگ آلمانی دستگاه چاپ را اختراع کرد، آغاز شده و ادامه یافته است. در ایران نیز با ورود دستگاه چاپ سنگی توسط میرزا صالح شیرازی، این صنعت رشد و توسعه قابل توجهی به خود دیده تا جایی که امروز، می توان به این سیر رو به ترقی، عنوان عصر دستگاه های هوشمند چاپ را اطلاق نمود. به عبارت بهتر، اوایل این دوران از چند هزار سال پیش در سرزمین های آسوری و انتهایش تا به امروز و دوران چاپ دیجیتال است. در سرزمین ایران نیز غیر از زمانی که نسخه های چاپی در مسیر جاده ابریشم دست به دست می شده و انواع تکنیک ها به کار می رفته اند، تا امروز، فراز و نشیب های زیادی وجود داشته است.

حتما بخوانید :   استقبال روزافزون از دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر

معمولا مهندسین حرفه ای و تکنیسین های آگاه به تاریخچه مباحث مهندسی و روش های کنترل، هر بار که به ماشینی مدرن با سیستمی نوین و شگفت انگیز بر می خورند، می توانند مسیر تکوین و آنچه بر دنیای صنعت و تکنولوژی گذشته تا چنین ماشینی خلق نماید را تصور کنند. علاوه بر این، تمامی دانش ها و حوزه هایی که طی چندین سال نتیجه گسترش و پیشرفت آن ها در ماشینی مانند دستگاه لیزر یا دستگاه چاپ بنر نمود پیدا کرده است، قابل ردیابی و ملاحظه اند.
حتی در موارد زیادی، بدون برخورداری از دانش و تجربه کافی در مواجهه با دستگاه چاپ بنر، می توان از دیدن قابلیت های منحصر به فرد آن تعجب کرد. این موضوع برای افرادی که عصر چاپ و تبلیغات را با آگهی های کاغذی و مقوایی به خاطر دارند، تا حد زیادی ملموس و تحسین بر انگیز است. تا چند سال پیش، تمام آنچه به نام پروژه ها و خدمات اطلاع رسانی و روابط عمومی در ادارات و سازمان ها و یا برای امور شخصی و غیر رسمی انجام می شد، شامل پیاده سازی طرح و متن بر روی بر روی کاغذ یا مقوا و پارچه بود. در حال حاضر، استفاده از دستگاه چاپ بنر برای ارائه خدمات حوزه چاپ و تبلیغات، چنان گسترده شده که بازگشت به فضای دوران پیش از این دستگاه، غیر ممکن است؛ کمتر شرکت و موسسه تبلیغاتی در سطح کشور وجود دارد که از آن استفاده نکند. حتی در شهرستان های کوچک نیز برخی از چاپ خانه ها و دفاتر تبلیغاتی به طور مستقیم یا غیر مستقیم از دستگاه چاپ بنر استفاده می کنند. در برخی از موارد، ممکن است این استفاده نه به صورت مستقیم، که به شکل برون سپاری باشد. در این حالت، دفاتری که از امکانات محدود تر یا قدیمی تر برخوردار هستند، پروژه و کارهای خود را به کارگاه چاپ و دفتری که دستگاه چاپ بنر در اختیار دارد می سپارند.

حتما بخوانید :   فروش دستگاه بنر

دستگاه چاپ بنر

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *