دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر امروزه دارای تنوع وسیع و کاربرد بسیار در صنایع گوناگون می‌باشد. صنایع تولیدی مانند پوشاک ، خودرو سازی، صنعت چرم و صنایع وابسته ، موسسات تحقیقاتی ، مهندسی ، چوپ و دکور سازی ، تابلو سازی ، صنایع سنگ و بسیاری دیگر از این دستگاه استفاده زیادی دارند.

نسبت به نیاز صنعت و مورد استفاده ، دستگاه برش لیزر یا حکاکی لیزری استفاده می‌شود. دستگاه‌های برش لیزری به دو  دسته کلی برش فلز و  برش غیر فلزی تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های هر گروه نیز با توجه به مورد استفاده با توان‌ها و قابلیت‌های مختلف تولید میگردند.

انواع لیزر دستگاه برش

برای مثال نوع دستگاه برش لیزری  و قدرت لیزر مورد استفاده در صنایع چرم با صنعت چوب و حکاکی متفاوت است. تیوب لیزر این دستگاه‌ها در توان‌های مختلفی تولید می‌گردند. هر تیوب عمر مفیدی دارد که بسته به شرایط استفاده و نگهداری بیشتر میشود. درصورتی که بخوبی از دستگاه نگهداری نشود عمر مفید آن کاهش می‌یابد. تیوبهای رایج با توانهای ۴۰، ۸۰  ، ۱۰۰ ، ۱۳۰  ، ۲۰۰ وات هستند. عمر مفید این تیوبها ۳۰۰۰ ، ۷۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ ساعت میتواند باشد.

هر تیوب باتوجه به قدرت تولید آن توانایی برش خاصی دارد. مثلا تیوب لیزر ۱۵۰ وات در دستگاه‌های لیزر می‌تواند فولاد را تا ضخامت ۱٫۵mm و استیل را تا ضخامت ۱mm برش دهد. همین لیزر همچنین می‌تواند برای برش پلکسی تا ضخامت ۲۰mm و MDF تا ضخامت ۱۵mm استفاده شود.

 هد دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزری معمولا قابلیت نصب انواع مختلف هد را دارد. هد قسمت اصلی دستگاه است که عمل برش یا حکاکی را انجام می‌دهد. مثلا برای تبدیل یک دستگاه برش غیرفلزی به دستگاه برش فلزی میتواند با تغییر هد دستگاه این کار را انجام داد.

در نوع پیشرفته هد، امکان حرکت در راستای محور Z هم اضافه می‌شود.یعنی هد می‌تواند تغییر ارتفاع داشته باشد. به این قابلیت  سیستم اتوفوکوس  گفته می‌شود. این امکانبه دستگاه برش لیزری اجازه می‎دهد در صورت وجود فرورفتگی و یا برآمدگی در متریال، هد به صورت اتوماتیک تغییر ارتفاع دهد. تفاوت دیگری هد برش فلزی امکان اتصال شیلنگ کپسول اکسیژن است. اکسیژن باعث برش راحت‌تر فلز می‌شود.

میزکار دستگاه برش لیزر

امروزه اکثر دستگاه‌های برش لیزر را با دو میز “مشبک لانه زنبوری” و “تیغه شمشیری” ارائه می‌کنند. هر میز برای یک نوع متریال کارایی دارد. پیشنهاد ما برای کارهای تابلوسازی و خدماتی میز کار  ۹۰*۱۳۰ و ۱۳۰*۱۸۰ سانتی‌متر است. سایز دوم میز به تمام ورق مشهور است. خرید کدام سایز میز بستگی به نیاز شما دارد.

اگر نوع و قطر متریال شما متفاوت است؛ یا می‌خواهید در بخش وسیعی از خدمات یا صنایع کار کنید؛ و یا اگر قصد کار حکاکی بر روی اجسام مدور را دارید؛ پیشنهاد می کنیم دستگاه با میز کار متحرک عمودی خریداری نمایید. این دستگاه اندکی گرانتر از دستگاه با میز ثابت است. اما به راحتی می توانید هر قطعه کار با هر قطری بر روی آن قرار دهید.

روتاری دستگاه برش لیزر

حین بررسی دستگاه دقت کنید که باید دستگاه شما توانایی نصب سیستم روتاری را هم داشته باشد.روتاری دستگاه کوچکی است که امکان حکاکی و برش بر روی قطعات مدور را فراهم می کند. این دستگاه بر روی میز دستگاه لیزر قرار می‌گیرد و قطعات گرد جهت حکاکی به آن وصل می شود. این دستگاه با گردش آرام قطعه ، امکان حکاکی بر روی آن را فراهم می‌کند.

ولی اگر سفارشات شما محدود به قطر و نوع خاصی است، مثلا فقط بر روی ورق های ام دی اف و یا پلکسی گلاس ۳ میلیمتر کار خواهید کرد ، لزومی ندارد هزینه اضافی جهت خرید دستگاه میز برقی بکنید.

قیمت دستگاه برش لیزر

دستگاه‌های برش و حکاکی لیزری تنوع زیادی دارند. دستگاه‌های برش لیزری فلزات با غیر فلزی از نظر ساختار و توان لیزر با هم متفاوت هستند. عامل موثر بر قیمت یک دستگاه برش لیزر به عواملی  زیر بستگی دارد :

  1. نوع تیوب لیزر و توان آن
  2. اندازه میز کار دستگاه
  3. نوع مادربرد دستگاه
  4. آپشن‌هایی نظیر میز متحرک برقی
  5. نوع و کیفیت قطعات همراه دستگاه همچون چیلر خنک‌کننده
  6. مدت ضمانت و تعهدات خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین مواردی که باید دقت داشته باشید خدمات پس‌ازفروش و ضمانت دستگاه است. قطعا دستگاه برش لیزری قیمت بالایی دارد. از طرفی همه اعتبار شما و قولی که به مشتری داده‌اید به عملکرد درست آن بستگی دارد. در نظر بگیرید حین انجام یک سفارش دستگاه با مشکل مواجه شود و قطعه لازم به این زودی به دست شما نرسد.

برای پیشگیری از چنین مواردی حتما در مورد فراوانی قطعات جانبی دستگاه در شهر خود و همچنین پوشش و تعهد فروشنده دستگاه زمان کافی صرف کنید. به هیچ وجه بخاطر کاهش قیمت دستگاه از این قسمت صرف نظر نکنید.

 

   ۴نکته مهم که برای خرید یک دستگاه برش لیزری به شما بسیار کمک می‌کند.

یک ایمیل معتبر وارد کنید تا همزمان با گوش دادن آنرا برای شما ایمیل کنیم تا همیشه در دسترس‌تان باشد

پادکست صوتی

 

کاربرد دستگاه برش لیزری در صنعت کاغذ و مقوا

برش مقوا و کاغذ با دستگاه برش لیزری از مواردی است که با اضافه شدن دستگاه برش به دستگاه‌های صنعتی بسیار مورد توجه قرارگرفته است.شایدبپرسید برش مقوا و کاغذ آنقدرها کاربردی ندارد،  اما باید بدانید در کارهای هنری و تزیینی و ماکت‌سازی استفاده بسیار زیادی دارد.

برش انواع ونیل و استیکر نیز در همین دسته جای می‌گیرد. دقت بالای دستگاه برش لیزر باعث می‌شودطرح‌های پیچیده‌ای را بر روی کاغذ یا مقوا برش زد که هرگز قبلا نمیشد با دست این برشها را انجام داد. برش مقوا نیز یکی از کاربردهای این دستگاه است.از پردرامدترین نمونه‌های کاربردی دستگاه برش لیزر مقوا، درست کردن کارت‌های تبریک و حتی کارت عروسی است.

برش کارت عروسی و ایجاد طرح بر روی مقوا‌هایی که به عنوان کارت دعوت مورد استفاده قرار می‌گیرند، از مهمترین کاربردهای برش مقوا است.برای مثال دستگاه برش لیزر پاورکم مدل ۱۲۱۸ یکی از انواع دستگاه های برش لیزر است.این دستگاه به علت قیمت مناسب و سایز کوچک ، مورد توجه کسانی است که به صورت خاص بر روی برش کاغذ و برش مقوا فعالیت می کنند.این دستگاه به عنوان یکی از پرکاربرد ترین دستگاه برش لیزر شناخته می شود.

کانال تلگرام

کاربردهای دیگر دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر از پرکاربردترین دستگاه‌های برش و حکاکی است که ویژگی های منحصر بفرد زیادی دارد. شما با استفاده از این دستگاه می توانید متریال های مختلفی را برش بزنید و به همین علت کاربرد آن گستره بسیار زیادی پیدا می‌کند. استفاده از دستگاه برش لیزر در صنایع مختلفی کاربرد دارد.
یکی از صنایعی که در آن به صورت ویژه از دستگاه برش لیزر استفاده می شود، صنعت بزرگ و عظیم تبلیغات است.در این صنعت استفاده فراوانی از دستگاه برش لیزر می‌کنند و از این جهت به عنوان یکی از دارمدزاترین دستگاه‌های فعال در عرصه تبلیغات شناخته می‌شود. استفاده از دستگاه لیزر در تبلیغات و رسانه کیفیت و تنوع تبلیغات را تا حد بسیار زیادی بالا برده است.
ساخت تندیس‌های مختلف و ایجاد هدایای تبلیغاتی متنوع از پرکاربردترین گزینه‌ها برای استفاده از دستگاه برش لیزر در صنعت تبلیغات است. البته دستگاه فایبر که نوعی دستگاه لیزر به حساب می‌آید، کاربردهای فراوانی را در حکاکی بر روی بسیاری از متریال‌ها بدست آورده که در نوع خود فوق‌العاده است.

یکی دیگر از مشهود ترین کاربردهای دستگاه برش لیزر ، صنعت مهرسازی است. مهر های ژلاتینی و دیگر مهرها همگی با استفاده از دستگاه برش لیزر کار می شوند. مهرسازان یا خود از دستگاه برش لیزر استفاده می‌کنند و یا آن را به لیزرکاران ماهری می‌سپارند که از پس چنین کار سخت و دشواری بر‌بیایند. صنعت مهرسازی نیز از جمله صنایعی بود که با ورود دستگاه برش لیزر به ان، پیشرفتهای فوق العاده ای را تجربه کرد. در واقع مهر سازی با استفاده از این دستگاه هم از نظر کیفیت رشد پیدا کرد و هم سرعت ساخت مهر چندین برابر افزایش نشان داد.
صنعت الکترونیک نیز یکی از مقاصد دستگاه برش لیزر است. این دستگاه در این صنعت و به ویژه در بردسازی کاربرد فوق‌العاده زیادی دارد. استفاده از دستگاه برش لیزر در ساخت بردهای مختلف باعث شده تا این بردها کیفیت و دقت فوق العاده بالاتری داشته باشند
حکاکی بر روی سنگ نیز از جمله کاربردهای فوق العاده دستگاه برش لیزر بوده که در جایگاه ها مختلفی کاربرد دارد. با استفاده از دستگاه برش لیزر می توان بر روی انواع سنگ انواع تصاویر را حک کرد. یکی از کاربردهای متداول حکاکی بر روی سنگ با دستگاه برش لیزر، حکاکی تصاویر فوت شدگان بر روی سنگ قبر است که توانسته نظر بسیاری از خانواده ها را به خود جلب کند. البته برای ساخت سنگ قبر هم از دستگاه لیزر و هم از دستگاه سی ان سی استفاده می شود.

تماس با سیمای شهر

همین الان میخواهم مشاوران سیمای شهر با من تماس بگیرند

کار با دستگاه برش لیزری

اولین و مهمترین مرحله برای کار با دستگاه برش لیزر ، انتخاب نوع و مدل دستگاه است. انتخاب یک دستگاه خوب و مناسب کاری که قرار است انجام دهید شاید مهمترین مرحله از کار باشد. عوامل زیادی هست که برای انتخاب یک دستگاه برش لیزر خوب باید بررسی شود، از قیمت دستگاه گرفته تا اندازه آن و قابلیت‌های آن، همگی باید بررسی و چک شوند. اگر به دنبال یک کارگاه کوچک با درآمد محدود هستید، دستگاه‌های با اندازه کوچک مناسب هستند. ولی اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید و  به دستگاه قدرتمندی نیاز دارید که سالها برای شما کار کند ، توصیه ما این است که از یک دستگاه برش لیزر با اندازه بزرگ‌تر و با تیوب و منبع تغذیه قوی تر استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که در کار خود تنوع بیشتری داشته باشید و قدرت مانور خود را برای مشتری‌های مختلف حفظ کنید.

با بررسی نیاز فعلی خود و نیازی که در اینده خواهید داشت میتوانید دستگاه مناسبی بخرید که از هر لحاظ جوابگوی سفارشات شما باشد اگر مشکل فضا و جا ندارید بهتر است دستگاه بزرگتری خرید کنید تا بتوانید سفارشات سایز بزرگ را هم در اینده انجام دهید.  همین نکته ساده ، یعنی انتخاب میز بزرگتر ، شاید بزودی مزیت رقابتی شما با رقبا باشد، به این صورت که یک سفارش سایز بزرگ را در منطقه یا شهر شما ، فقط دستگاه شما قادر به انجامش است. انتخاب دستگاه بزرگ‌تر با قابلیت‌های بیشتر امکان تولید انبوه را به شما می‌دهد. با این دیدگاه که ممکن است سفارشات شما چند برابر شود  لازم است شرایط پاسخگویی به مشتریان را داشته باشد و خرید یک دستگاه جدید شاید ایده خوبی نباشد. معمولاً برای شروع کار یک دستگاه برش لیزر با اندازه ۱۳۰ در ۹۰ سانتیمتر مناسب است. همچنین توصیه می‌شود که یک دستگاه با حداقل ۸۰ وات داشته باشید که بتوانید انواع سفارشات را انجام دهید.

 

خدمات پس از فروش دستگاه برش لیزری

دستگاه برش لیزری ، دستگاهی گرانقیمت است که از تعداد زیادی قطعات و مهندسی پیچیده استفاده میکند. بحث خدمات پس از فروش و پشتیبانی دستگاه به قدری مهم است که به تجربه ما ، دستگاهی که خدمات پشتیبانی ندارد ، حتی اگر نصف قیمت بازار باشد نباید خرید کنید.

به این قضیه اینطور نگاه کنید که در اواسط انجام یک سفارش حساس و پر سود ، دستگاه شما خراب شود و مجبور شوید چندین روزی یا هفته بدنبال یک قطعه برای آن باشید. علاوه بر از دست رفتن سود سفارش ، شاید متحمل خسارت نیز بشوید.

شما پس از خرید دستگاه بسیار به گارانتی و پشتیبانی نیازمندید.دستگاه هایی که خدمات پس از فروش ندارند بزودی تبدیل به آهن پاره ای کنار کارگاه شما می‌شوند.

بحث خدمات پس از فروش آنقدر مهم است که شرکتهای معتبر ، حتی در روزهای تعطیل هم این قسمت از خدمات خود را ، همچنان ارائه می‌دهند. تامین قطعات مورد نیاز و داشتن تکنسین های حرفه‌ای و با تجربه مهمترین بخش خدمات پس از فروش است.

دقت کنید که شرکتهای معتبر ، معمولا خدمات پشتیبانی بسیاری خوبی دارند و برای اینکار هزینه میکنند، پس امر معقولی است که قیمت تمام شده دستگاه‌های این شرکتها ، نسبت به رقبای ضعیفشان ، بالاتر باشد، اما مطمئن باشید این تفاوت قیمت ، بزودی آنقدر به یاری شما میاید که به خودتان بابت این انتخاب تبریک خواهید گفت. اولین مرحله پس از خرید ، راه اندازی و آموزش کار با دستگاه برش لیزر است که همان بحث خدمات پس از فروش خواهد بود.

مجموعه موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود.  همه این موارد براساس قرارداد خرید میتواند به صورت رایگان باشد.

بهتر است اپراتوری استخدام شود که بر نرم افزار کورل ، تسلط کافی داشته باشد تا بتواند بهتر از آموزشهای کارشناس نصب ، استفاده کند. اگر اپراتوری که با دستگاه برش لیزر کار می کند تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد و آموزش های لازم را در این خصوص ببیند دیگر مشکلی نخواهد داشت.
اگر تجربه اپراتور دستگاه برش لیزر بالا باشد هم سرعت و کارایی بالا می رود و هم متریال کمتری مصرف می شود و در اصطلاح دورریز کمتری ایجاد میشود.

موضوع دیگر که باید به آن توجه شود انتخاب شرکتی است که از آن خرید می کنید. اعتبار شرکت فروشنده از همه نظر مهم است. اطمینان از اصل بودن دستگاه ، اطمینان از تامین قطعات ، اطمینان از پاسخگویی و ارائه خدمات پشتیبانی همگی حاصل انتخاب یک شرکت مناسب است. انتخاب شرکت مناسب برای خرید، از انتخاب دستگاه مهم تر است.زمانی که شما شرکت مناسبی بیابید با خیال راحت می توانید به ادامه مراحل بعد بپردازید.

در این صورت هم می توانید از مشاوره های رایگان کارشناسان و متخصصین آن استفاده کنید.و هم می توانید روی خدمات پس از فروش آن حساب نمایید. شرکت هم باید معتبر باشد و هم دستگاه های زیادی داشته باشد.

 

فروش دستگاه برش لیزر

فروش دستگاه برش لیزر خود به دو بخش کلی تقسیم میشود. یکی خود فرایند فروش و دیگری اغاز خدمات پشتیبانی. این مراحل در اصل رعایت و استانداردهای وارد کردن دستگاه به کشور و همچنین رعایت کردن رویه مشتری مداری در تضمین این که قطعات و متخصصین ما توانایی ساپورت و حمایت از مشتری را داشته باشند و بتوانند در این امر موفق واقع شوند.

در شرکت سیمای شهر ، با هر فروش جدید و هر مشتری جدید ، ما رقابت تازه ای با خودمان آغاز میکنیم که در این رقابت ، ارائه سرویس بهتر و جلب بیشتر رضایت مشتری برای ما ملاک اصلی است. این موارد در سطح بالایی از مراحل مشتری مداری باید اجرا شود و توانایی خدمت رسانی در تضمین حضور تعمیر کاران شرکت و یا پاسخگویی های تلفنی برای مشتری و همچنین سیستم مشتری مداری و کارگروه پشتیبانی بسیار مهم است.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :

دیدگاه (4)

  • میلاد زارعی پاسخ

    آقا یه سوال داشتم. ما اگه بخوایم فولاد برش بدیم میشه باز؟

    آذر ۱۵, ۱۳۹۶ در ۳:۱۵ ب.ظ
    • مدیر پاسخ

      سلام بله. دستگاه‌های لیزر می‌تواند فولاد را تا ضخامت ۱٫۵mm برش دهد

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۴۴ ب.ظ
  • ایمان پاسخ

    سلام خسته نباشید.
    معمولا تیوب هاشو بعد چندوقت باید عوض کرد؟ عمرشون چقدره؟

    خرداد ۱, ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۲ ق.ظ
    • مدیر پاسخ

      بسته به شرایط استفاده و نگهداری،درصورتی که بخوبی از دستگاه نگهداری نشود عمر مفید آن کاهش می‌یابد. تیوبهای رایج با توانهای ۴۰، ۸۰ ، ۱۰۰ ، ۱۳۰ ، ۲۰۰ وات هستند. عمر مفید این تیوبها ۳۰۰۰ ، ۷۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ ساعت میتواند باشد.

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۴۳ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *