قیمت دستگاه برش لیزر

قیمت دستگاه برش لیزر همیشه مهمترین عامل برای خریدار این دستگاه بوده و هست. بدلیل قیمت بالای دستگله برش لیزر، همواره خریداران سعی میکنند بهترین دستگاه ممکن را با بودجه‌ای که دارند خریداری کنند. اما قیمت دستگاه برش لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد. همیشه قیمت بالای یک دستگاه دلیل بر کیفیت بالای آن نیست. شاید این ماشین آپشن گرانقیمتی دارد که شما تا اخر عمر دستگاه یکبار هم نیازتان نشود.

تاثیر قیمت دستگاه برش لیزر در خرید

 هنگام خرید دستگاه برش لیزری همواره سعی کنید از خرید دستگاه‌های بی‌نام و نشان، بدلیل قیمت کمترشان خوداری کنید. از شرکت‌هایی خرید کنید که نمایندگی رسمی و وارد کننده کالا هستند و از برندهای معروف جهانی استفاده می‌کنند.

سرعت و دقت برش و حکاکی لیزر خیلی زیاد به نوع مادربرد آن بستگی دارد. بنابراین مادربرد همانطور که در کیفیت دستگاه نقش مهمی دارد؛ در قیمت دستگاه برش لیزر هم تاثیر زیادی دارد. مادربردهای جدید دارای امکانات ویژه‌ای هستند. از جمله کنترل دقیق و پیش نمایش محصول نهایی برش خورده. صفحه نمایش رنگی و خطایابی خودکار از دیگر امکانات اختصاصی مادربرد‌های پیشرفته است که باعث افزایش قیمت دستگاه برش لیزر می‌شود. همچنین به علت استفاده از پردازنده‌های قوی‌تر و نرم‌افزارهای عالی خود باعث می‌شوند کمتر نیاز به کنترل اپراتور باشد و دستگاه تقریبا بصورت تمام خودکار، مراحل کار را انجام دهد. همه این موارد همانطور که بهره‌وری کار را زیاد میکند و در زمان صرفه‌جویی می‌شود اما بر قیمت دستگاه می‌افزاید. بهترین مادربردهای بازار ایران ،  RDC-6332G و  RDC-6442G هستند.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش لیزر

توان تیوب لیزری و نوع آن نیز از جمله موارد مهمی است که رابطه مستقیمی با کیفیت و کارایی دستگاه دارد.به همین دلیل روی قیمت دستگاه هم تاثیر ویژه‌ای دارد. نوع چیلر خنک‌کننده و تناسب قدرت خنک‌سازی آن با گرمای تولیدشده در تیوب لیزر، هم از عوامل تاثیر گذار در کارایی و متعاقبا در قیمت دستگاه برش لیزر است. مثلا برای تیوب لیزر ۸۰ وات به بالا باید حداقل از چیلر حداقل ۵۰۰۰ استفاده گردد.

از عوامل دیگر موثر بر قیمت دستگاه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد :

  1. آپشن های نصب شده در دستگاه ( امکانات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری)
  2. مدت و کیفیت تعهدات و خدمات پس از فروش فروشنده ( این مورد را واقعا جدی بگیرید)
  3. مقدار سودی است که واردکننده یا فروشنده برای خود در نظر می گیرد ( در این باره بدلیل رقابتی که در بازار هست، خیلی عدد نامتعارفی نخواهد بود)
  4. از ویژگی های دیگر دستگاه برش لیزر میز ثابت و یا برقی بودن آن است.میز کار هم عاملی مهمی در قیمت دستگاه برش لیزر است. اگر این میز ثابت باشد باید برای برش روی قسمت های مختلف متریال این چرخش به صورت دستی انجام گیرد. ولی اگر میز برقی باشد دیگر به راحتی قابل چرخش برای حکاکی خواهد بود.

عوامل گمراه کننده موثر بر قیمت دستگاه برش لیزر

بعضی از امکانات دستگاه هستند که تاثیر انچنانی روی  کیفیت و کارایی دستگاه ندارند. لازم است پش از اقدام به خرید درباره این قشر از امکانات بررسی لازم را انجام دهید تا متحل هزینه اضافی نشوید. مثلا سیستم فوکوس خودکار اولیه ،تنها برای تنظیم فاصله هد با متریال برش در شروع کار برش کاری ، عمل می‌کند. این سیستم قادر نیست در حین کار و با تغییر قطر یا انحنا متریال ، مجددا فاصله را تنظیم نماید.

به همین خاطر کارایی محسوس و مهمی در دستگاه لیزر ندارد. این موضوع فقط باعث افزایش قیمت دستگاه می‌گردند. ولی با تفاوت اندکی ، میتوان سیستم فوکوس خودکار را خریداری کرد که در تمام مدت برش فاصله هد با متریال را ثابت نگه‌میدارد.  دقت کنید که هزینه بیشتری نسبت به حالت قبل پرداخت کردید اما کارایی دستگاه به میزان قابل قبولی افزایش یافته است. یا که سفارشات شما کلا به سیستم فوکوس نیاز ندارد و همیشه متریال مسطح برش می‌دهید. در این صورت اصلا نیازی به هیچ کدام ازین دو سیستم ندارید.

 

دستگاه برش لیزری و خدمات پس از فروش

بحث خدمات پس از فروش بسیار مهم است. دستگاهی که خدمات پس از فروش ضعیفی دارند به هیچ عنوان خریداری ننمایید. شما پس از خرید دستگاه بسیار به گارانتی و پشتیبانی نیازمند خواهید بود.

دستگاه هایی که خدمات پس از فروش خوبی ندارد آهن پاره‌ای بیش نیست. اگر در دستگاه مشکلی پیش آید و شرکت سریعا به آن رسیدگی نکند و دستگاه یک هفته از کار بیوفتد ، از کار خود عقب می‌افتید و مشتریان خود را از دست خواهید داد. باید دقت نمایید خدمات پس از فروش مناسب بسیار بیشتر از قیمت دستگاه برش لیزر اهمیت دارد. زیرا پس از خرید نوبت به راه اندازی و آموزش کار با دستگاه برش لیزر فرا می رسد که همان بحث خدمات پس از فروش خواهد بود.مجموعه موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود.

نکات پیش از خرید

  • برای خرید یک دستگاه لیزر شما باید با توجه به نیازتان دستگاه خود را انتخاب نمایید. در این باره به موارد زیر توجه نمایید:
  1.  سایز میز کار
  2.  توان تیوپ
  3. میز ثابت یا میز برقی بودن
  • از خرید دستگاه‌های مونتاژی و کارگاهی خودداری کنید.
  • دقت کنید که تمام قسمت های دستگاه شامل گارانتی باشد (البته قطعات مصرفی شامل گارانتی نمی شود)
  • دقت نمایید که مهم تر از قیمت دستگاه لیزر خدمات پس از فروش مناسب آن می باشد.

  قیمت دستگاه برش لیزری میخواهید ؟ نگران خرید یک دستگاه مناسب هستید ؟ این فایل را حتما گوش کنید

یک ایمیل معتبر وارد کنید تا همزمان با گوش دادن آنرا برای شما ایمیل کنیم تا همیشه در دسترس‌تان باشد

پادکست صوتی

 

کانال تلگرام

کاربردهای دیگر دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر از پرکاربردترین دستگاه‌های برش و حکاکی است که ویژگی های منحصر بفرد زیادی دارد. شما با استفاده از این دستگاه می توانید متریال های مختلفی را برش بزنید و به همین علت کاربرد آن گستره بسیار زیادی پیدا می‌کند. استفاده از دستگاه برش لیزر در صنایع مختلفی کاربرد دارد.
یکی از صنایعی که در آن به صورت ویژه از دستگاه برش لیزر استفاده می شود، صنعت بزرگ و عظیم تبلیغات است.در این صنعت استفاده فراوانی از دستگاه برش لیزر می‌کنند و از این جهت به عنوان یکی از دارمدزاترین دستگاه‌های فعال در عرصه تبلیغات شناخته می‌شود. استفاده از دستگاه لیزر در تبلیغات و رسانه کیفیت و تنوع تبلیغات را تا حد بسیار زیادی بالا برده است.
ساخت تندیس‌های مختلف و ایجاد هدایای تبلیغاتی متنوع از پرکاربردترین گزینه‌ها برای استفاده از دستگاه برش لیزر در صنعت تبلیغات است. البته دستگاه فایبر که نوعی دستگاه لیزر به حساب می‌آید، کاربردهای فراوانی را در حکاکی بر روی بسیاری از متریال‌ها بدست آورده که در نوع خود فوق‌العاده است.

یکی دیگر از مشهود ترین کاربردهای دستگاه برش لیزر ، صنعت مهرسازی است. مهر های ژلاتینی و دیگر مهرها همگی با استفاده از دستگاه برش لیزر کار می شوند. مهرسازان یا خود از دستگاه برش لیزر استفاده می‌کنند و یا آن را به لیزرکاران ماهری می‌سپارند که از پس چنین کار سخت و دشواری بر‌بیایند. صنعت مهرسازی نیز از جمله صنایعی بود که با ورود دستگاه برش لیزر به ان، پیشرفتهای فوق العاده ای را تجربه کرد. در واقع مهر سازی با استفاده از این دستگاه هم از نظر کیفیت رشد پیدا کرد و هم سرعت ساخت مهر چندین برابر افزایش نشان داد.
صنعت الکترونیک نیز یکی از مقاصد دستگاه برش لیزر است. این دستگاه در این صنعت و به ویژه در بردسازی کاربرد فوق‌العاده زیادی دارد. استفاده از دستگاه برش لیزر در ساخت بردهای مختلف باعث شده تا این بردها کیفیت و دقت فوق العاده بالاتری داشته باشند
حکاکی بر روی سنگ نیز از جمله کاربردهای فوق العاده دستگاه برش لیزر بوده که در جایگاه ها مختلفی کاربرد دارد. با استفاده از دستگاه برش لیزر می توان بر روی انواع سنگ انواع تصاویر را حک کرد. یکی از کاربردهای متداول حکاکی بر روی سنگ با دستگاه برش لیزر، حکاکی تصاویر فوت شدگان بر روی سنگ قبر است که توانسته نظر بسیاری از خانواده ها را به خود جلب کند. البته برای ساخت سنگ قبر هم از دستگاه لیزر و هم از دستگاه سی ان سی استفاده می شود.

تماس با سیمای شهر

همین الان میخواهم مشاوران سیمای شهر با من تماس بگیرند

تاثیر قیمت دستگاه برش لیزر در انتخاب آن

اولین و مهمترین مرحله برای کار با دستگاه برش لیزر ، انتخاب نوع و مدل دستگاه است. انتخاب یک دستگاه خوب و مناسب کاری که قرار است انجام دهید شاید مهمترین مرحله از کار باشد. عوامل زیادی هست که برای انتخاب یک دستگاه برش لیزر خوب باید بررسی شود، از قیمت دستگاه گرفته تا اندازه آن و قابلیت‌های آن، همگی باید بررسی و چک شوند. اگر به دنبال یک کارگاه کوچک با درآمد محدود هستید، دستگاه‌های با اندازه کوچک مناسب هستند. ولی اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید و  به دستگاه قدرتمندی نیاز دارید که سالها برای شما کار کند ، توصیه ما این است که از یک دستگاه برش لیزر با اندازه بزرگ‌تر و با تیوب و منبع تغذیه قوی تر استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که در کار خود تنوع بیشتری داشته باشید و قدرت مانور خود را برای مشتری‌های مختلف حفظ کنید.

با بررسی نیاز فعلی خود و نیازی که در اینده خواهید داشت میتوانید دستگاه مناسبی بخرید که از هر لحاظ جوابگوی سفارشات شما باشد اگر مشکل فضا و جا ندارید بهتر است دستگاه بزرگتری خرید کنید تا بتوانید سفارشات سایز بزرگ را هم در اینده انجام دهید.  همین نکته ساده ، یعنی انتخاب میز بزرگتر ، شاید بزودی مزیت رقابتی شما با رقبا باشد، به این صورت که یک سفارش سایز بزرگ را در منطقه یا شهر شما ، فقط دستگاه شما قادر به انجامش است. انتخاب دستگاه بزرگ‌تر با قابلیت‌های بیشتر امکان تولید انبوه را به شما می‌دهد. با این دیدگاه که ممکن است سفارشات شما چند برابر شود  لازم است شرایط پاسخگویی به مشتریان را داشته باشد و خرید یک دستگاه جدید شاید ایده خوبی نباشد. معمولاً برای شروع کار یک دستگاه برش لیزر با اندازه ۱۳۰ در ۹۰ سانتیمتر مناسب است. همچنین توصیه می‌شود که یک دستگاه با حداقل ۸۰ وات داشته باشید که بتوانید انواع سفارشات را انجام دهید.

 

خدمات پس از فروش دستگاه برش لیزری

دستگاه برش لیزری ، دستگاهی گرانقیمت است که از تعداد زیادی قطعات و مهندسی پیچیده استفاده میکند. بحث خدمات پس از فروش و پشتیبانی دستگاه به قدری مهم است که به تجربه ما ، دستگاهی که خدمات پشتیبانی ندارد ، حتی اگر نصف قیمت بازار باشد نباید خرید کنید.

به این قضیه اینطور نگاه کنید که در اواسط انجام یک سفارش حساس و پر سود ، دستگاه شما خراب شود و مجبور شوید چندین روزی یا هفته بدنبال یک قطعه برای آن باشید. علاوه بر از دست رفتن سود سفارش ، شاید متحمل خسارت نیز بشوید.

شما پس از خرید دستگاه بسیار به گارانتی و پشتیبانی نیازمندید.دستگاه هایی که خدمات پس از فروش ندارند بزودی تبدیل به آهن پاره ای کنار کارگاه شما می‌شوند.

بحث خدمات پس از فروش آنقدر مهم است که شرکتهای معتبر ، حتی در روزهای تعطیل هم این قسمت از خدمات خود را ، همچنان ارائه می‌دهند. تامین قطعات مورد نیاز و داشتن تکنسین های حرفه‌ای و با تجربه مهمترین بخش خدمات پس از فروش است.

دقت کنید که شرکتهای معتبر ، معمولا خدمات پشتیبانی بسیاری خوبی دارند و برای اینکار هزینه میکنند، پس امر معقولی است که قیمت تمام شده دستگاه‌های این شرکتها ، نسبت به رقبای ضعیفشان ، بالاتر باشد، اما مطمئن باشید این تفاوت قیمت ، بزودی آنقدر به یاری شما میاید که به خودتان بابت این انتخاب تبریک خواهید گفت. اولین مرحله پس از خرید ، راه اندازی و آموزش کار با دستگاه برش لیزر است که همان بحث خدمات پس از فروش خواهد بود.

مجموعه موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود.  همه این موارد براساس قرارداد خرید میتواند به صورت رایگان باشد.

بهتر است اپراتوری استخدام شود که بر نرم افزار کورل ، تسلط کافی داشته باشد تا بتواند بهتر از آموزشهای کارشناس نصب ، استفاده کند. اگر اپراتوری که با دستگاه برش لیزر کار می کند تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد و آموزش های لازم را در این خصوص ببیند دیگر مشکلی نخواهد داشت.
اگر تجربه اپراتور دستگاه برش لیزر بالا باشد هم سرعت و کارایی بالا می رود و هم متریال کمتری مصرف می شود و در اصطلاح دورریز کمتری ایجاد میشود.

موضوع دیگر که باید به آن توجه شود انتخاب شرکتی است که از آن خرید می کنید. اعتبار شرکت فروشنده از همه نظر مهم است. اطمینان از اصل بودن دستگاه ، اطمینان از تامین قطعات ، اطمینان از پاسخگویی و ارائه خدمات پشتیبانی همگی حاصل انتخاب یک شرکت مناسب است. انتخاب شرکت مناسب برای خرید، از انتخاب دستگاه مهم تر است.زمانی که شما شرکت مناسبی بیابید با خیال راحت می توانید به ادامه مراحل بعد بپردازید.

در این صورت هم می توانید از مشاوره های رایگان کارشناسان و متخصصین آن استفاده کنید.و هم می توانید روی خدمات پس از فروش آن حساب نمایید. شرکت هم باید معتبر باشد و هم دستگاه های زیادی داشته باشد.

 

فروش دستگاه برش لیزر

فروش دستگاه برش لیزر خود به دو بخش کلی تقسیم میشود. یکی خود فرایند فروش و دیگری اغاز خدمات پشتیبانی. این مراحل در اصل رعایت و استانداردهای وارد کردن دستگاه به کشور و همچنین رعایت کردن رویه مشتری مداری در تضمین این که قطعات و متخصصین ما توانایی ساپورت و حمایت از مشتری را داشته باشند و بتوانند در این امر موفق واقع شوند.

در شرکت سیمای شهر ، با هر فروش جدید و هر مشتری جدید ، ما رقابت تازه ای با خودمان آغاز میکنیم که در این رقابت ، ارائه سرویس بهتر و جلب بیشتر رضایت مشتری برای ما ملاک اصلی است. این موارد در سطح بالایی از مراحل مشتری مداری باید اجرا شود و توانایی خدمت رسانی در تضمین حضور تعمیر کاران شرکت و یا پاسخگویی های تلفنی برای مشتری و همچنین سیستم مشتری مداری و کارگروه پشتیبانی بسیار مهم است.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :

دیدگاه (4)

  • چاپیران پاسخ

    سلام. من وقتی برش میدم گاهی اوقات کامل برعکس انتظار اون چیزی که میخوام در میاد. راه حل شما چیه؟

    فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ در ۱:۱۴ ب.ظ
    • مدیر پاسخ

      درود بر شما. مادربردهای جدید دارای امکانات ویژه‌ای هستند. از جمله کنترل دقیق و پیش نمایش محصول نهایی برش خورده

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۴۱ ب.ظ
  • سیماگری پاسخ

    سلام. من میخوام یه دستگاه بخرم. شما میگین رو کدوم قسمت فوکوس بیشتری بکنم واسه کار زیاد؟

    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷ در ۷:۲۱ ب.ظ
    • مدیر پاسخ

      سرعت و دقت برش و حکاکی لیزر خیلی زیاد به نوع مادربرد آن بستگی دارد. بنابراین مادربرد در کیفیت دستگاه نقش مهمی دارد؛

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۴۰ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *