استقبال روزافزون از دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر

استقبال روزافزون از دستگاه چاپ بنر

با این مقدمه متوجه می شویم که بهره گیری از دستگاه چاپ بنر تا چه اندازه می تواند برای رفع نیازهای عمومی و یا خاص بسیاری از گروه های مردمی، خانوادگی و یا سازمان ها و دفاتر، موثر و مطلوب باشد. در نتیجه به کار گیری یک یا چند دستگاه چاپ بنر در دفاتر تبلیغاتی، چاپخانه ها و یا واحدهای اطلاع رسانی در سازمان ها، مورد استقبال صاحبان این صنایع و کاربران گوناگون مرتبط با حوزه ی چاپ و تبلیغات خواهد داشت.
کار با دستگاه چاپ بنر، از حدود بیست سال پیش در کشورمان ایران آغاز شده و در این مدت، توانسته است جایگاه بسیار مهم و پر طرفداری در رشته های مختلف صنعتی و تجاری بیابد. قبل از ورود این ماشین پر کاربرد به ایران، امور مربوط به تبلیغات و اطلاع رسانی بر روی بنر و فلکسی، برای انجام فرآیند چاپ، به صورت برون سپاری به صاحبان این دستگاه در کشورهای دیگر به ویژه کشور امارات و شهر دبی فرستاده می شد.
سوای موضوع قیمت تمام شده برای این برون سپاری، و لطمه ای که به اعتبار صنعتی سرزمین ایران زده می شد، زمان صرف شده برای انجام عملیات و تحویل پروژه نیز بسیار بالا بود. این زمان بدون شک موجب بالا رفتن هزینه های کار می شده و به روند رفع نیاز مشتری نیز آسیب جدی وارد می آورده است.
در عین حال، آنچه در داخل کشور انجام می گرفت، بر روی کاغذ یا مقوا و یا صفحاتی مشابه بود که از دوام چندانی برخوردار نبوده و نیستند. یکی از تفاوت های اصلی ورق های بنر و فلکسی با کاغذ و مقوا، مقاومت آن ها در برابر عوامل محیطی همچون باران و آفتاب است. این ورق ها به دلیل برخورداری از جنسی که بر پایه ی پلیمر ساخته شده است، استحکام قابل ملاحظه ای داشته و می توانند در برابر رطوبت مقاومت نشان داده و در نتیجه قابل شستشو نیز می باشند.
این مزیت ها موجب شده است تا امروزه بنر و فلکسی جایگزین بلامنازع و بسیار قوی و محبوبی برای کاغذ و مقوا در حوزه ی چاپ و تبلیغات به حساب آیند.

حتما بخوانید :   رابطه ی دستگاه بنر با صنعت

دستگاه چاپ بنر
پس از ورود چند دستگاه چاپ بنر به کشور ایران، فقط شهرهایی از جمله مشهد و تهران از این ماشین برخوردار بودند و باز هم ارسال پروژه های چاپ به این شهرها و انتظار تا دریافت نتیجه، مشکل و زمان بر بود. ضمن اینکه در صورت وجود اشکال در طرح و متن اولیه، روش اصلاح آن و تعامل میان صاحب دستگاه با مشتری بسیار مشکل تر از اکنون بوده و هزینه ی اضافی بر دوش خریدار پروژه تحمیل می کرد.
با توجه به مجموعه ی ای شرایط، امروزه استفاده از دستگاه چاپ بنر، اتفاق بسیار مثبت و پیشرفت غیر قابل انکاری برای این صنعت و حوزه های مرتبط با آن وجود دارد و بدون بهره مندی از این ماشین آلات، نمی توان شاهد پیشرفت روز افزون این صنایع بود. به دنبال همین نقش انکار ناپذیر، افراد و گروه های مختلفی نیز در صدد واردات و فروش این ماشین آلات از منابع فروش خارجی به داخل کشور برآمده اند که البته در مواردی نیز توانسته اند اعتبار و سابقه ی خوبی برای خود شکل دهند.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :

دیدگاه (1)

  • محمد هادی پاسخ

    ضمن تشکر از مطلب خوبتون!
    البته دقت داشته باشید که بخارات ناشی از رنگ این دستگاه برای سلامتی مضر هستند و بهتره یه گردش هوایی وجود داشته باشه که کارمندان و تکنسین های فنی در محیط آسیب نبینند
    ممنون

    اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ در ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *