نحوه ی کارکرد دستگاه فایبر

نحوه ی کارکرد دستگاه فایبر

دستگاه فایبر با استفاده از انرژی نور لیزر به حکاکی و مارکینگ سطوح مختلف می تابد. به‌احتمال‌زیاد، مطالب بسیاری در مورد تولید نور لیزر و دلیل استفاده از آن در حکاکی و برش متریال مختلف و دستگاه چاپ بنر مشاهده کرده اید و در مطالب قبلی نیز به این موضوع اشاره شد؛ اما به‌طورکلی می‌توان لیزر را نور بسیار قوی نامید که پس از تمرکز بسیار زیاد ایجاد می شود. در سالیان اخیر، نور لیزر یکی از اصلی‌ترین تکنولوژی‌های استفاده شده در دستگاه برش و حکاکی بوده و هست. دستگاه‌های برش و مارکینگ، مانند دستگاه فایبر، از خصوصیات تنظیم‌پذیری اشعه لیزر نهایت استفاده را کرده اند و از آن به عنوان یک نور قابل انعطاف بهره می برند. به همین دلیل دستگاه‌های لیزر در صنعت تبلیغات جایگاه بسیار ویژه ای دارد.
در مورد عملکرد دستگاه فایبر می‌توان اذعان داشت که تنها دلیل تفاوت آن با سایر دستگاه‌های لیزری، استفاده از فیبرهای نوری می باشد. درواقع با روشن شدن دکمه دستگاه، نور لیزر ایجاد می‌شود و با استفاده از فیبرهای نوری به سر نازل منتقل می شود. دستگاه فایبر از دو قسمت مکانیکی و دیجیتالی تشکیل شده است. در قسمت دیجیتالی، طرح حکاکی مورد نظر کشید می‌شود و به عنوان یک دستور به قسمت مکانیکی فرستاده می‌شود. قسمت مکانیکی نیز این دستور را اجرا کرده و با چرخاندن دستگاه در جهات مختلف، حکامی مورد نظر را به وجود می آورد.

تأثیر فیبر نوری در دستگاه فایبر چیست?

به‌احتمال‌زیاد، شما نیز با اصطلاح فیبر نوری (Fiber optic) آشنایی دارید و به خوبی می دانید که به‌آرامی جایگزین مس در صنعت مخابرات شده‌است. فیبرهای نوری نسبت به سایر تجهیزات ارتباطی گران‌ترند، اما این هزینه به هیچ عنوان نتوانسته است که باعث فراموشی سرعت و کارایی آنها شود. از طرفی فیبرهای نوری قابلیت انتقال حجم بیشتری از اطلاعات را در لحظه دارند و امکان تداخل را شدیداً کاهش داده‌اند.
اما فیبر نوری در دستگاه فایبر توانسته است که قدرت تطبیق‌پذیری دستگاه را بالا ببرد. از طرفی، با توجه به اینکه فرایند حکاکی و مارکینگ به حساسیت و دقت بالایی نیاز دارد، استفاده از این فیبرها توانسته است که دقت و صحت دستگاه فایبر را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. این قابلیت‌ها در دستگاه فایبر مانع از تداخل الکتریکی در دستورات دستگاه شده و حکاکی مورد نظر با درصد اطمینان بالاتری ایجاد می‌شود.علاوه بر همه ی نکات گفته شده از پرتی زیاد مواد جلوگیری کرده و شما در هزینه های خود نیز صرفه جویی قابل توجهی کرده اید.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :
حتما بخوانید :   دستگاه چاپ بنر کونیکا یکی از محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *