دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر یک پرینتر با سایز بزرگ است. چاپ بنر با این دستگاه ابعاد بزرگی دارد. به همین دلیل فقط برای اطلاع‌رسانی شهری  و محیط بیرونی استفاده می‌شود. شاید به خاطر همین به این دستگاه چاپ outdoor گفته می‌شود. از دستگاه چاپ بنر میتوان برای چاپ روی بنر، فلکس، استیکر و مش استفاده کرد. دستگاه چاپ بنر قابلیت چاپ در سایزهای گوناگون و کیفیت‌های مختلفدارد. عرض چاپ بنر  ۱۵۰ – ۱۸۰ – ۲۲۰ – ۲۵۰ – ۳۲۰ – ۵۰۰ – ۸۰۰ سانتی‌متر است.

کیفیت چاپ و قیمت دستگاه چاپ بنر به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین مورد، نوع هدهای بکار رفته و تعداد هد‌ها است. نکته بعدی آپشن‌های اضافی دستگاه است. هدهای رایج عمدتا هد زار ، کونیکا، اسپکترا، سیکو، اپسون هستند.همین هدها دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. مانند هد کونیکا ۵۱۲ و هد کونیکا ۱۰۲۴ .

ورود دستگاه چاپ بنر به ایران

در اواخر دهه هفتاد تابلوهایی جدید به بازار ایران وارد شد.این تابلوها بسیار دیدنی و رنگی و دارای طیف قوی رنگها بود.قبل از این ، تابلوهای جذاب و با گرافیکی در ایران نبود  ولی تابلوهای جدید که فلکسی فیس نام داشتند بسیار متفاوت بود.

در شروع کار ، سفارشات این مدل چاپ به دبی ارسال میشد و پس از چاپ و طی زمان تقریبا ۳ هفته ای به سفارش چاپ شده به ایران میرسید و به دست کارفرما داده میشد .شرکتهای عرضه کننده خدمات چاپ بازار بسیار پررونقی در این روزها داشتند هرچند هیچ دستگاه چاپی در ایران نبود.

از پیش کسوتهای شرکتهای چاپ در ایران در این دوره شرکت ماتریس بود که دستگاه چاپ بنر نصب کرد و شروع به چاپ بنر کرد . شرکتهایی مثل جی اس اس و مرحوم شجاعیان نیز از شرکتهای پیشرو  عرضه و فروش این ماشین آلات بودند. در این دوره دستگاه‌های چاپ بسیار گران بودند و خدمات چاپ و خدمات دستگاه چاپ بنر هم بسیار گرانقیمت بودند و  نکته بد اینکه تکنسین با تجربه ای هم وجود نداشت

شروع بازار دستگاه چاپ بنر  با ورود دستگاه با هد زار ۱۲۸  کلید خورد که در بازار ایران حرف اول را میزدند . این دستگاه نسل جدیدی از تابلو هارا در کشور شروع کردند. از بزرگترین مشتریان خدمات چاپ بنر در این زمانها بانکها و شرکتهای مواد غذایی موتور سیکلت سازی ها و شرکتهای صنعتی بودند. رفته رفته با ورود تکنولوژی های جدیدتر ، سرعت و کیفیت دستگاه چاپ بنر، ارتقا چشمگیری داشت به سریعترین دستگاه زار در سال ۸۰ میتوانست۸متر مربع در ساعت چاپ کند و این عدد امروز به ۴۰۰متر مربع در ساعت میرسد

 

قیمت دستگاه

سقف بودجه برای خرید دستگاه چاپ بنر مهم است. بهتر است در هنگام خرید دستگاه چاپ بنر،  خریدار دستگاه چاپ بنر را به صورت نقدی خرید کند و خود را اسیر شرایط اقساطی و چک و قسط نکند. دلایل مهمی برای این حرف داریم. اول این که خرید نقدی تخفیف بیشتری شامل  فاکتور شما میشود. در خرید دستگاه چاپ بنر نقدی تخفیفاتی به خریدار داده می شود و به همین علت دستگاه بسیار ارزان تر از اقساطی برای وی تمام می شود. این تفاوت قیمت در کسب و کاری مثل استفاده از دستگاه چاپ بنر بسیار بالاست. وقتی سود کار با این دستگاه به ازای هر متر مربع چاپ کمتر از ۱۰۰۰ تومان است ، این یعنی حتی تفاوت قیمت ۵۰۰ هزار تومانی هم می تواند در کسب و کار مبتنی بر دستگاه چاپ بنر تاثیرگذار باشد.

 

محل نصب دستگاه چاپ بنر

دستگاه‌های چاپ بنر معمولا ابعاد بزرگی دارند. مکان قرارگیری دستگاه اهمیتی دارد که باید به آن دقت کرد. حمل و انتقال اولیه دستگاه اولین دلیل اهمیت دستگاه است. همچنین محل نصب دستگاه باید فضای کافی داشته باشد.دقت کنید اگر قرار است دستگاه موقتا در جایی نصب شود، احتیاجی به جابجایی وقت و بی وقت آن نباشد. دستگاه چاپ بنر برای عملکرد صحیح و رسیدن به سرعت چاپ لازم، نیازمند محلی مسطح است تا لرزشی در دستگاه ایجاد نشود.

جوهر چاپ، با توجه به نوع دستگاه گاها دارای ترکیبات ارگانیک فرار(VOCs) است. این ترکیبات در هوا پخش می‌شود. بخار پخش‌شده به طور بالقوه خطرناک است. به همین دلیل لازم است گردش هوای کافی وجود داشته باشد تا از تجمع این گازها جلوگیری شود.

تحویل دستگاه چاپ بنر

بخاطر ابعاد بزرگ دستگاه ، حمل و نقل و انتقال آن به داخل ساختمان یکی از مواردی است که باید در نظرگرفته شود. آیا راهرو ساختمان به اندازی کافی عریض هست؟ آیا دستگاه باید در طبقات بالاتر تحویل شود؟
اگر کارگاه چاپ فضای کافی برای تحویل دستگاه نداشته باشد،  معمولا دستگاه دیمونتاژ می‌شود. اینکار اگر توسط کارشناس خبره انجام شود هیچ نگرانی وجود ندارد.محل کار شما روی نحوه تحویل و همچنین عملکرد دستگاه چاپ بنر تاثیر دارد. اگر قصد حضور موقت در محلی دارید، مطمئن شوید که مجبور به انتقال و حرکت دستگاه بطور مداوم نخواهید بود.

[w]

فیلم کارکرد دستگاه کونیکا آی سیمای شهر

=640″>

خرید دستگاه چاپ بنر

در زمان خرید دستگاه چاپ بنر  مواردی هست که لازم است وقت کافی برای بررسی آن صرف کنید :

  • سرعت چاپ دستگاه
  • کیفیت چاپ دستگاه
  • فراوانی قطعات جانبی و مواد مصرفی دستگاه. اگر فروش دستگاهی زیاد باشد این مورد خودبخود وجود خواهد داشت
  • وجود تکنسین ماهر برای تعمیر دستگاه
  • سیستم پرژ مجزا  که  در مصرف رنگ صرفه‌جویی می‌کند.
  • استفاده از موتورهای سروو  که برق کمتری مصرف می‌کنند.
  • استفاده از هیتر خشک‌کن کم مصرف
  • پارکینگ هد داشته باشد.
  • نرم افزار راحت و کاربرپسند
  • مجهز به هیتر عقب باشد. چروک مدیای چاپ قبل از اینکه روی آن چاپ بخورد، باز می‌شود.
  • شاسی دستگاه سنگین باشد تا درحین کار با سرعت بالا، لرزش نداشته باشد
  • مجهز به عیب‌یاب اتوماتیک باشد .
  • سنسور رول باز کن.
  • مجهز به کلیدهای اضطراری توقف دستگاه باشد.
  •  قابلیت چاپ روی ۲ رول با سایز مختلف بصورت همزمان
  • قابلیت چاپ روی بنر ، فلکس، مش، استیکر

سرعت دستگاه چاپ بنر

انواع دستگاه‌ چاپ بنر ،سرعتهای متفاوتی حین چاپ دارند. یک مدل معمولی چاپ بنر پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما هست. اگر به سرعت یا کیفیت بیشتری نیاز دارید؛ و حجم سفارشات شما زیاد است؛ شاید لازم باشد یک مدل پیشرفته‌تر خریداری کنید. سرعت دستگاه چاپ بنر ، به شما کمک میکند سفارش‌ها را به موقع تحویل دهید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

اگر نیاز به چاپ تصاویر و بیلبوردهای بزرگ دارید، اندازه دستگاه مهم است. هر چاپگر حداکثر اندازه‌ای برای چاپ دارد. چاپ تصاویر خیلی بزرگ با یک دستگاه معمولی امکان‌پذیر نیست. پس یکی از موارد مهمی که باید بررسی کنید ، اندازه دستگاه و اندازه چاپ است.

روش کار دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ نیاز به طرح چاپ دارد. انچه قرار است روی بنر چاپ شود از پیش طراحی می‌شود. طرح اماده‌شده باید از نظر اندازه و استاندارد رنگی کاملا مطابق استانداردهای دستگاه باشد. بهترین سبک رنگ برای چاپ با دستگاه چاپ بنر، CMYK است. این سبک بر اساس چهار رنگی که درون چاپگر وجود دارد تنظیم می‌شود. رنگ‌های چاپ شده در این سبک رنگی دقیقا مطابق تصویر روی مانیتور خواهد بود.
مورد بعدی رزولوشن و سایز مناسب طرح چاپ است. دستگاه چاپ بنر هرچیزی را که دریافت کند چاپ می‌کند. اگر کیفیت طرح خوب نباشد طرح چاپ شده نیز آنقدرها خوب نخواهد بود.

استفاده از وکتور بهترین حالت و کیفیت چاپ را ایجاد می‌کند.طرح‌های وکتور با بزرگ‌نمایی کیفیت خودرا از دست نمی‌دهند .برای همین کیفیت در حد بسیار بالایی قرار می‌گیرد. 

اپراتور دستگاه چاپ بنر

کار با همه دستگاه‌های چاپ بنر عمدتا یکسان است. ولی هر دستگاهی نکاتی دارد که درصورت رعایت آن ، هم کیفیت چاپ بهتر می‌شود و هم طول عمر دستگاه می‌شود و هم کمتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.
ارائه آموزش در هر مدل و برند از دستگاه چاپ بنر متفاوت است. فروشندگان معمولا یکی از خدماتی که به شما ارائه می‌کنند، اموزش دستگاه خریداری شده به اپراتور است. مطمئن شوید اپراتور دستگاه به طور موثر ، مراقبت و نگهداری تجهیزات را انجام می‌دهد.

این آموزشها معمولا توسط فروشنده دستگاه ارائه می‌شود. خدمات پس‌از فروش و پشتیبانی ، امر بسیار مهمی برای شما در آینده خواهد بود. بخصوص اگر اولین خرید شماست این خدمات کمک میکند خیلی سریعتر به بهترین کارایی ممکن برسید. پاسخگویی و تعهد فروشنده دستگاه را بررسی کنید تا درصورت بروز مشکل، متحمل پرداخت خسارت به مشتریان خود نشوید.

کانال تلگرام

جوهر دستگاه چاپ بنر

جوهرهای مورد استفاده برای چاپ بنر شامل جوهرهای سالونت، جوهرهای اکوسالونت و یووی می باشند.

سایز پاشش هد دستگاه

براساس فاصله مخاطب تا بنر چاپ شده و محل نصب بنر ، از سایز پاشش مختلف استفاده می‌کنیم. سایز پاشش بزرگتر، سرعت چاپ بیشتری دارد اما کیفیت چاپ کم می‌شود. وقتی سایز پاشش را کوچکتر کنیم، سرعت چاپ کم می‌شود ولی کیفیت طرح بالاتر می‌رود.
هدهای با سایز پاشش کوچکتر عموما نیازمند فرکانس بالاتر و تکنولوژی سخت‌افزاری بالاتری هستند.

  برای آشنایی بهتر با دستگاه‌های بنر میتوانید فایل صوتی زیر را گوش کنید.

یک ایمیل معتبر وارد کنید تا همزمان با گوش دادن آنرا برای شما ایمیل کنیم تا همیشه در دسترس‌تان باشد

پادکست صوتی

روش کار با دستگاه چاپ بنر

کار با دستگاه چاپ بنر از ورود به چاپ خانه اغاز میشود.یکی از موارد مهم در عملکرد دستگاه چاپ بنر ، دمای محیط است. در فصل های سرد، قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید، لازم است دمای محیط به حد نرمالی برسد تا هم جوهر و هم هد دستگاه در شرایط ایده‌الی قرار بگیرند.

یکی از راه های گرم کردن دستگاه وسیله جانبی بنام هیتر است که براحتی میتوان آن را تهیه کرد و حتی خیلی دستگاه های این گزینه را در ساختار داخلی خود دارند.  اما اگر دستگاه از هیتر محروم است، هیتر برقی که عموما در دستگاهها وجود دارد استفاده میشود . این هیتر میتواند دمای جوهر چاپ را تا حد مناسب بالا ببرد تا دچار غلظت و گران‌روی نشود و اختلالی در فرایند چاپ پیش نیاید . همچنین نسل جدید دستگاه ها دارای هیتر ثانویه‌ای برای گرم کردن هد دستگاه هستند بدین صورت دستگاه همیشه در حال ایده‌آل دمایی است.

پس از این مرحله اپراتور باید لیست سفارشات خود را بررسی کند. بدین صورت نگاه اجمالی روی سفارشات روز جاری خواهد داشت.  هرچقدر جزئیات بیشتری در لیست سفارشات باشد اپراتور بهتر میتواند دستگاه را تنظیم کند  مثلا اگر اپراتور بتواند دو چاپ  همزمان بر اساس ابعاد متریال بنر در کنار هم چاپ شوند، چیدمان لازم را صورت دهد.

بعد از بررسی لیست ، اقدامات لازم برای چاپ صورت می گیرد.فایل طرح چاپی که اپراتور داده شده باید به دستگاه منتقل شود. اولین فایل مورد نظر برداشته شده و به نرم افزار ریپ دستگاه برده می شود، در اینجاست که نرم افزار ریپ ، تصویر را به اطلاعاتی تبدیل می کند تا قابلیت چاپ داشته باشند. جزئیات چاپ برای دستگاه مشخص میشود و تعداد پس از چاپ در سرعت و در عین حال کیفیت چاپ تاثیر گذار است.

با مشخص شدن تمامی موارد، اپراتور دستور چاپ را صادر می کند. کرییج دستگاه چاپ بنر از استراحتگاه یا  پارک خود بیرون آمده و به صورت افقی اولین حرکت را بر روی بنر آغاز می کند تا پس اول به چاپ برسد.

بر اساس آنچه که مشخص شده است ، کرییج می تواند رد برگشت نیز پس دوم را بزند و یا اینکه بدون چاپ به محل شروع خود برگشته و پس دوم را دوباره از نقطه صفر شروع بکند. در هر دو حالت، وقتی که پس اول زده می شود، بنر توسط غلطک ها به اندازه مشخص شده ای جلو کشیده می شود تا آماده چاپ پس بعدی شود. هرچه تعداد پس بیشتر باشد ، میزان جلوکشیدن بنر کمتر است.

فرایند خرید دستگاه  چاپ بنر

خرید دستگاه چاپ بنر ، فرایند ساده ایست اما اطلاعات زیادی در این بین باید بررسی شود و جزئیات خرید را به طور کامل و دقیق مقایسه و طبقه بندی کنید. نیاز سنجی و بازار سنجی از مهمترین عواملی است که باید با دقت به آن توجه شود و قبل از هر اقدامی آن را مورد بررسی قرار داد. نیازسنجی و بازارسنجی شما را به یک نوع و مدل خاص از دستگاه می رساند و در نهایت شما پروسه خرید را آغاز می کنید.

عموما مشتری ها شرکت های مختلف ارائه دهنده را از طرق مختلف پیدا می کنند. برخی با مشورت دوستان ، برخی از سرچ در فضای اینترنت و برخی دیگر به واسطه تبلیغات مختلف در فضای حقیقی! مهم نیست مشتریان از چه طریق با شرکت ارائه دهنده دستگاههای چاپ آشنا می شوند، تمامی این مشتریان به ۲ دسته تقسیم می شوند که نوع مشاوره دادن به آن ها نیز تفاوت دارد.

 

مشاوره و فروش دستگاه چاپ بنر

دسته اول مشتریان آن هایی هستند که فقط بدنیال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند و هیچ اطلاعات در مورد شرایط کار ندارند. تنها شنیده اند که این کسب و کار دارمد مناسبی دارد و حتی مشورت ها و نیاز سنجی هایی هم کرده اند و حالا می خواهند کسب و کار جدید خود را شروع کنند. این دسته از مشتریان حتما باید مشاوره  خوب و تخصصی دریافت کنند تا متحمل هزینه نشوند. در مشاوره به این افراد توسط مشاوران شرکت فروشنده دستگاه چاپ ، تمامی نیاز سنجی ها و بازار شناسی در زمینه چاپ لارج فرمت برای وی بازگو می شود و میزان سفارشات لازم برای کسب سود و … مطرح می شود.

مشاوران سیمای شهر سعی می کنند با مقایسه واقعی دستگاه ها و همچنین بودجه مد نظر خریدار، دستگاهی مناسب به وی پیشنهاد دهند.

دریافت لیست قیمت دستگاههای چاپ بنر

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید
مارا به اشتراک بگذارید :

دیدگاه (4)

  • محمد ایمان صالحی پاسخ

    اقا سلام خسته نباشید. من توی چابهار یه مغازه دارم یه رنگی به اسم RGB CL بهم میده. نظر شما چیه راجبش؟

    فروردین ۱۸, ۱۳۹۷ در ۴:۲۶ ب.ظ
    • مدیر پاسخ

      درود بر شما.
      چون جوهراش بسیار سمی و خطرناک هستند بهتره که از رنگ های استاندارد معروف استفاده کنید. VOCs پیشنهاد ما برای شماست. هرچند که تمام جوهرهای موجود در دنیا هنوز سمی هستند.

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۲۶ ب.ظ
  • بنر طراح پاسخ

    سلام اگه حالا یکم کج باشه کف زمین چی میشه؟

    اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ در ۲:۲۱ ب.ظ
    • مدیر پاسخ

      درود. باعث میشه که توی چاپ چروک بیوفته

      خرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۹:۲۵ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *